• Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis!
  • Alles voor de beste klantervaring
8/10

Veelgestelde vragen over ruilen / retourneren

Welke artikelen kan ik ruilen of retourneren?

Bij Jament mag je binnen 2 maanden, zonder opgave van redenen, een artikel retour sturen (herroepingsrecht), met uitzondering van genoemde hygiëne artikelen. Binnen deze termijn mag je het artikel bekijken, beoordelen en/of passen zoals je ook in een winkel doet, tenzij anders vermeld. Om je retourzending snel te laten verlopen kun je eenvoudig gebruik maken van ons retourformulier.

Het is belangrijk dat je eerst het retourformulier invult, daarna ontvang je de informatie om je retour netjes terug te sturen en kan de terugbetaling in gang gezet worden. Na het herroepen van je bestelling, dien je de artikelen uiterlijk binnen 2 maanden retour te zenden naar Jament.
Controleer goed bij het retourneren van je bestelling dat je retourzending aan de volgende eisen voldoet:

  • Het product zit in de – voor zover dat mogelijk is – originele staat en fabrieksverpakking
  • De sealing zegel intact is wanneer je een hygiëne artikel retourneert.
  • Het artikel is compleet

Terugbetaling bedrag
Belangrijk om te weten is dat bij het toepassen van het herroepingsrecht je eventuele betaalverplichting niet vervalt. Je zult het openstaande bedrag wel binnen de gestelde termijn moeten betalen. We betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee jij ons hebt betaald. Wel zo makkelijk!

Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief originele verzend- en betalingskosten, geen retourkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepings mededeling.

Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat je aangetoond hebt deze te hebben opgestuurd.

Retourneren van hygiëne artikelen
Helaas kun je niet alle artikelen zonder opgaaf van reden retourneren. De onderstaande artikelen kunnen, in verband met hygiëne, niet geretourneerd worden wanneer de verzegeling is verbroken (dit is wettelijk bepaald):

  • Pruiken
  • Strings
  • Catsuits
  • Panty’s en kousen
  • Alle sextoys waaronder vibrators en dildo’s
  • Condooms, tabletten, glij- en massagemiddelen en cremes

Bovengenoemde artikelen kunnen alleen worden geretourneerd wanneer het artikel defect/onbruikbaar blijkt te zijn. Zorg ervoor dat de sealing zegel intact is wanneer je een hygiëne artikel retourneert. Wij verzoeken u een gebrek zo spoedig mogelijk na ontdekking aan ons kenbaar te maken. Je dient hiervoor ons retourformulier te gebruiken.

Hoe werkt het retourproces?

Wil je een artikel retourneren? Neem bij voorkeur eerst contact op met onze klantenservice via WhatsApp of via het contactformulier (link), dan kunnen we je wellicht verder helpen. Wil je een retour in gang zetten, houd dan rekening met de retoureisen en volg de onderstaande stappen:

Retoureisen:
Het is belangrijk dat je er voor zorgt dat de artikelen welke je retour wilt sturen onbeschadigd zijn. Tevens dienen ze verpakt te zijn in de originele verpakking, natuurlijk indien dit redelijkerwijs mogelijk is. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Zorg ervoor dat de sealing zegel intact is wanneer je een hygiëne artikel retourneert. Sommige van onze artikelen kunnen niet geretourneerd worden, je kunt hier meer over lezen bij onze uitzonderingen.

Stappen voor het retourneren van een product:

  1. Controleer of je retourzending voldoet aan onze retoureisen.
  2. Neem bij voorkeur eerst contact op met onze klantenservice via WhatsApp of via het contactformulier, dan kunnen we je wellicht verder helpen.
  3. Of meld direct je retourzending aan via het retourformulier, met opgave van reden. Door middel van het retourformulier kunnen wij je retourzending snel in behandeling nemen en ontvang je instructies om je retour te verzenden.
  4. Nadat je een mailbevestiging van je retouraanmelding hebt gekregen kun je de volgende stappen ondernemen.
  5. Leg het artikel, indien redelijkerwijs mogelijk, in de originele verpakking en verpak het artikel in een verzenddoos (de soort doos maakt niet uit).
  6. Ons retouradres staat vermeld in de retourbevestigingsmail en op deze webpagina.
  7. Geef je retourzending af bij een PostNL-punt bij jou in de buurt of een andere koeriersdienst. De kosten voor het verzenden van je retour zijn volledig voor eigen rekening.
  8. Bewaar je verzendbewijs van PostNL of een andere koerier goed.
  9. Zodra wij je retourzending in goede orde hebben ontvangen ontvang je van ons een e-mail ter bevestiging en zullen we de terugbetaling in gang zetten.

U kunt ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat u van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht.

Belangrijk: Bij beschadigde producten kunnen wij kosten bij je in rekening brengen. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?

Iedere bestelling kan zonder opgave van redenen geannuleerd worden, mits deze bestelling nog niet is verzonden. Zodra je bestelling is verzonden, ontvang je van ons een verzendbevestiging. Het kan voor komen dat je je bestelling wilt annuleren nadat je reeds een orderbevestiging hebt gehad. Geen probleem, beantwoord wel je orderbevestiging en neem contact met ons op via Whatsapp, door te bellen, of het retourformulier.

Wanneer wordt mijn retourzending afgehandeld?

Na ontvangst en controle van je artikel, sturen we het vervangende product binnen 2 werkdagen naar je toe.

Bij terugbetaling betalen wij het gehele aankoopbedrag zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat u aangetoond heeft deze te hebben opgestuurd.

Let op: Lees voordat je iets terugstuurt de bovenstaande voorwaarden en uitzonderingen goed. Retourzendingen die vallen onder de uitzonderingen kunnen we niet vergoeden. Daarbij rekenen we verzendkosten wanneer je deze artikelen weer terug wilt.
Heb je nog vragen over de procedure? Neem dan contact op met de klantenservice of via WhatsApp. We helpen je graag verder.

Bedrijfs- en retourgegevens

Onze bedrijfsgegevens zijn:
Jament
Van Nelleweg 1
3044BC Rotterdam

KVK: 78642558
BTW: NL003046216B15
Tel. nr & Whatsapp klantenservice: +31 6 19193284

Retourformulier